Elérhetőség

Páratlan héten:

Telephely: I. sz. Háziorvosi Rendelő (Zákányszék, Dózsa György u. 70.)

háziorvosi rendelés:    8.00 –12.00 valamint 15.00- 16.00

ápolói rendelés:          7.00 – 12.00

adminisztráció:           7.30 – 12.00 (telefon: +36 30 863 5198)

Elérhetőség:                  7.00 – 16.00 (telefon: +36 30 606 2371)

páros héten:

Telephely: I. sz. Háziorvosi Rendelő (Zákányszék, Dózsa György u. 70.)

háziorvosi rendelés:    8.00 –12.00

ápolói rendelés:          7.00 – 12.00

adminisztráció:.          7.30 – 12.00 (telefon: +36 30 863 5198)

elérhetőség:                  7.00 – 15.00 (telefon: +36 30 606 2371)

Háziorvosi ellátás

A páciens ambuláns ellátásként, valamint a praxisba regisztrált (bejelentkezett) betegként veheti igénybe a praxis szolgáltatásait. A regisztráció a páciens TAJ kártyájának praxisba történő leadásával történik. Első lépés a Bizonylati Albumban is feltüntetett „Nyilatkozat a háziorvos választásról” nyomtatvány kitöltése, melyet a páciens és az orvos egyidejű aláírásával hitelesít. A „Nyilatkozat a háziorvos választásról” nyomtatvány első példánya a praxis páciens ellátásával kapcsolatos dokumentációjába kerül. A másodpéldányt a korábbi ellátó háziorvos részére juttatjuk el, amely alapján az köteles a törzskartont és a korábbi dokumentációt rendelkezésünkre bocsátani.

A háziorvosi ellátás igénybevétele történhet, egyrészt a háziorvosi rendelőben, rendelési idő alatt, rendelkezésre állási időben, készenlétben, valamint sürgősségi ellátás esetén munkaidőn kívül, másrészt háziorvosi rendelőn kívül, amely lehet, hívás fekvőbeteghez, illetve előzetes egyeztetés alapján otthoni látogatás.

A rendelésen megjelenő páciens érkezhet előzetes időpont egyeztetéssel és soron kívül. Érkezéskor az adminisztrációs pultnál jelentkezik be, ahol az adminisztrátor rögzíti a megjelenés jellegét: adminisztráció, ápoló injekció, ápoló kötözés, ápoló infúzió, ápoló egyéb, orvos sürgősségi ellátás, orvos gondozás, orvos akut ellátás, receptírás, orvos egyéb. Előjegyzési naptár segítségével időpontos rendelésre személyesen az adminisztrációs pultnál, vagy telefonon keresztül van lehetőség. Az ellátás az orvosi rendelőben és az ápolói rendelőben egy időben történik. A páciensek általános tájékoztatását szolgáló közlemények a rendelő várójának faliújságjára vannak kifüggesztve (betegjogi képviselet, beteg jogok és kötelességek, elérhetőségek, térítéses szolgáltatások tarifái). A nem TB finanszírozott szolgáltatások árjegyzéke a faliújságon van feltüntetve.

A rendelkezésre álló vizsgálati lehetőségek: anamnézis felvétel, fizikális vizsgálat, vizelet vizsgálat, EKG, ABPM, HOLTER. Hetente egyszer vérvételi lehetőség labor vizsgálatokhoz, audiometriai és spirometriai vizsgálatok.

Az ápoló jogosult intravénás és intramusculáris injekció beadására az orvos által rendelt időben és mennyiségben, infúzió bekötésére, vérnyomás és pulzusmérésre, vizelet meghatározásra, EKG görbe felvételére, sebkötözésre, audiometer és spirometer használatára. Jogosult látogatás során a páciens lakásán megjelenni, ápolói tevékenységi körbe tartozó munkát végezni, ápolási dokumentációt vezetni, mely kiegészülhet fotódokumentációval is. Ápolónői jogosítványok a személyi anyagban vannak elhelyezve.

Az asszisztens jogosult a munkaköri leírásban foglalt tevékenységek elvégzésére.

Ügyeleti ellátás

A páciensek ügyeleti ellátását munkanapokon 16:00-8:00-ig, valamint pihenő- és ünnepnapokon 24 órában a Homokháti Kistérség Többcélú Társulása látja el, -a mórahalmi mentőállomás orvosi ügyeleti egységébén- melyben a Mester Cure Kft. szerződés alapján rendszeresen részt vesz.